יום חמישי, 20 במרץ 2014

אלפים יצאו להפגין על מעצרו של בחור הישיבה יעקב ישראל פז; בתקשורת הכללית


אלפי חרדים הפגינו נגד הגיוס: "מחכים למשטרה"

מאת: יקי אדמקר, מערכת וואלה! חדשות
פייסבוק
טוויטר  

מעצרו בפורים של בחור ישיבה מאשדוד שהתעלם מצווי זימון לצבא, הוציא שוב את ההמונים לרחובות בעשרה מוקדים שונים ברחבי הארץ. "שרדנו את תאי הגזים - נעבור גם את הציונות"


אלפי חרדים, תלמידיו של הרב שמואל אוירבך, ממנהיגי הזרם החרדי-ליטאי, הפגינו הערב (רביעי) ברחבי הארץ נגד חוק הגיוס. ההפגנות מתקיימות בעשרה מוקדים ברחבי הארץ, בין השאר בירושלים, בני ברק, בית שמש, אלעד ואשדוד. המפגינים נושאים שלטים עם סיסמאות שונות, בהן: "עברנו את פרעה, את מסעות הצלב ואת האינקוויזיציה, שרדנו את תאי הגזים - נעבור גם את הציונות", ו"משטרת ישראל, גם אני מחכה לכם ב-03:00 לפנות בוקר. אין צורך באזיקים". בירושלים, שרפו עשרות חרדים פחי אשפה ויידו אבנים על אוטובוסים וכלי רכב פרטיים. כוח משטרה פיזר אותם תוך שימוש במכליות להתזת מים, ועצר את אחד המתפרעים.


חרדים מפגינים ברחוב בר אילן בירושלים, הערב (צילום: דוד פרל, חדשות 24)חרדים מפגינים ברחוב בר אילן בירושלים, הערב (צילום: דוד פרל, חדשות 24)
חרדים מפגינים ברחוב בר אילן בירושלים, הערב (צילום: דוד פרל, חדשות 24)


"צריך להשמיע קול מחאה". חרדים מוחים נגד הממשלה בירושלים (צילום ארכיון: עומר מירון)"צריך להשמיע קול מחאה". חרדים מוחים נגד הממשלה בירושלים (צילום ארכיון: עומר מירון)
"צריך להשמיע קול מחאה". חרדים מוחים נגד הממשלה בירושלים (צילום ארכיון: עומר מירון)


ההפגנות הערב מתקיימות תחת הכותרת הכללית של "חוק הגיוס", אולם המניע העיקרי שהוציא את ההמונים לרחובות הוא מעצרו של יעקב ישראל פז, בחור ישיבה מאשדוד שנעצר במהלך חג הפורים בשל שתיית אלכוהול מרובה. פז נפל ושכב על המדרכה בכניסה לעיר מגוריו אלעד. שוטרים שהוזעקו למקום לקחו אותו לבדיקה, במהלכה התברר כי הוא התעלם מצווי זימון לצה"ל. לכן, הוא הועבר למשטרה הצבאית שהעמידה אותו למשפט בבית הדין הצבאי ביפו, שם נשפט לעשרה ימי מאסר.
"אנחנו חושבים שהוא לא היה צריך להתייחס לצווי הזימון מצה"ל, כי זה מה שהרבנים שלו הורו לו לעשות, והוא לקח בחשבון שזה מה שעלול לקרות", אמרה לוואלה! חדשות ענת פז, אמו של העצור. פז התייחסה גם למאבק החרדי בכללותו נגד הגיוס, וטענה כי היא סבורה שהוא מוצדק. "צריך להשמיע קול מחאה", הבהירה, אך הוסיפה כי היא חוששת שהדבר "יוביל למלחמת אחים מיותרת. זו מדינה דמוקרטית ולכל אחד יש את דרך החיים שלו. חבל שכך מתנהלים הדברים".

המאבק יחריף בקרוב?


מוביל קו קיצוני. הרב אוירבך (צילום: איגוד בוגרי ישיבת גרודנא)מוביל קו קיצוני. הרב אוירבך (צילום: איגוד בוגרי ישיבת גרודנא)
מוביל קו קיצוני. הרב אוירבך (צילום: איגוד בוגרי ישיבת גרודנא)
ההתעלמות מצווי זימון לצה"ל היא צעד ששנוי במחלוקת בחברה החרדית. רוב ההנהגה החרדית, בהם הרב אהרון שטיינמן, המנהיג המרכזי של הציבור הליטאי, מורים לתלמידיהם להיענות לצווי זימון ולהתייצב על פי דרישות הצבא בלשכות הגיוס. מנגד, הרב שמואל אוירבך, המתחרה מולו על ההנהגה החרדית ונחשב למוביל קו קיצוני יותר במאבק, מורה לתלמידיו לא לשתף פעולה עם הצבא כלל.
להפגנות המתקיימות הערב יש השפעה רבה על האווירה הכללית ברחוב החרדי. בעוד גורמים בסביבתו של הרב שטיינמן אינם מעוניינים להחריף את המאבק, גורמים חסידיים דוחפים דווקא להקצנתו והם צפויים להחליט על צעדים נוספים בימים הקרובים.


-----

3 חרדים נעצרו בהפגנות עקב מעצר אברך שלא התייצב למיוני הצו הראשון

בארץ |

אלפי חרדים מוחים בשעות האחרונות באשדוד, בני ברק וירושלים נגד מעצרו של תלמיד ישיבה, אשר לא התייצב בלשכת הגיוס עבור מיוני הצו הראשון. בקריית גת נעצרו שלושה שניסו להצית צמיגים בכביש. כביש 4 סגור בשעה זו לתנועה בקטע אם המושבות, התנועה מכוונת לצומת גהה


מעצר ארעי של תלמיד ישיבה הצית את העדה החרדית, שתוססת כמרקחה מאז חוק הגיוס שיזמה וועדת שקד.

אלפי חרדים מפגינים בשעות האחרונות באזור המרכז, וכוחות משטרה נערכים בצמתים בכל רחבי הארץ. שלושה חרדים אף נעצרו לאחר שניסו להצית צמיגים במרכז הכביש.

החרדי אשר בעקבותיו התחוללה ההפגנה לא התייצב בלשכת הגיוס. למרבה האירוניה, מעריכים גורמים כי לו היה מתייצב כמתבקש, ככל הנראה היה מקבל פטור משירות.

בעקבות ההפגנות נסגר כביש ארבע לתנועה, בצומת המושבות בכיוון דרום. שוטרי תנועה מכוונים את הנהגים במקום לצומת גהה. המשטרה מתריעה מפני שינויים נוספים הצפויים בתנועה בעקבות הפגנות החרדים




-----


אלפים מוחים על מעצרו של בחור ישיבה: "לכלא ולא לצבא"

אלפי צעירים חרדים מפגינים בצמתים מרכזיים ברחבי ישראל, במחאה על מעצרו של צעיר חרדי שלא התייצב לצווי מיון. ההפגנות מתנהלות בשקט יחסי, לאחר שהרב שמואל אוירבך הנחה את חסידיו לא לנקוט באלימות. בירושלים נעצר צעיר בחשד ליידוי אבנים לעבר אוטובוסים

עפר חדד ויוסי זילברמן | חדשות 2 | פורסם 19/03/14 20:04  | עודכן 19/03/14 22:09

מעצר בחור הישיבה מחמם מחדש את הרחוב החרדי: במספר צמתים מרכזיים ברחבי הארץ מתקיימות הלילה (ד') הפגנות של חרדים במחאה על מעצרו של צעיר חרדי מאלעד שלא התייצב לצווי מיון צבאיים ונעצר. המוחים יידו אבנים לעבר מכוניות והבעירו פחי אשפה בחלק מהמוקדים. אחד השלטים הזהיר מפני "מרי אזרחי" העתיד לבוא. באחד המוקדים, בכביש בר אילן בבירה, נעצר צעיר בחשד שיידה אבנים לעבר אוטובוסים.
בירושלים התאספו מאות צעירים חרדים בגשר המיתרים בכניסה לעיר, ומחו על המעצר ועל "גזירות הגיוס", לדבריהם. ההפגנות עברו בשקט יחסי, ללא תקריות אלימות.
תומכים בבחור הישיבה שנעצר
תומכים בבחור הישיבה שנעצר
צילום׃  חדשות 2
גם בבית שמש, בני ברק, אשדוד ובית"ר עילית נרשמו הפגנות ונישאו שלטים בגנות צה"ל, בהם: "לא לשתף פעולה עם הצבא", "לכלא ולא לצבא" ו"יעדי הגיוס שווים גזירות שמד".
אלפים מחו על מעצר בחור ישיבה
אלפים מחו על מעצר בחור ישיבה
צילום׃  חדשות 2
נרשמו מספר חסימות כבישים ברחבי הארץ וכביש 4 נחסם לתנועה לזמן קצר. שלושה צעירים נעצרו בצומת פלוגות בחשד שניסו להבעיר צמיגים. בשונה מהפגנות הענק בחודש שעבר, הפעם הנחה הרב שמואל אוירבך - שמנהיג את הפלג שנחשב לקיצוני ביותר בכל הנוגע לעניין הגיוס - להימנע מאלימות.
יידוי אבנים והבערת פחי אשפה
יידוי אבנים והבערת פחי אשפה
צילום׃  חדשות 2
ההפגנות לא הוגדרו כמחאה נגד חוק השוויוון בנטל, מכיוון שהצעיר נעצר בשל אי התייצבות - עבירה שגם צעיר חילוני היה נעצר בגינה. בכל מקרה תלמיד הישיבה היה אמור להיות מגויס רק ב-2017 על פי החוק החדש. עם זאת, גורמים בציבור החרדי החליטו להבעיר את השטח על כל מעצר של חרדי, על מנת לשדר אמירה של החרפה בעימות עם מערכת הביטחון.
-----

הפגנות חרדים ברחבי הארץ במחאה על מעצר תלמיד ישיבה

בירושלים הפגינו מאות מתחת לגשר המיתרים וקראו שלא להגיע ללשכות הגיוס. עצרות נערכו גם בבני ברק, באשדוד וסמוך לכלא 6. בצומת פלוגות נעצרו שלושה

הפגנות חרדים נערכו הערב (רביעי) בכמה מוקדים ברחבי הארץ בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס. עצרות מחאה התקיימו בירושלים, באשדוד, בבני ברק, בבית שמש, באלעד, בצומת שילת, בצומת פלוגות וסמוך לכלא 6 הצבאי, סמוך לעתלית.
בירושלים הפגינו מתחת לגשר המיתרים כאלף בני אדם. ההפגנה החלה בריקוד המוני ובשירת "עוצו עצה ותופר", והמפגינים נשאו שלטים שבהם נכתב בין היתר: "התייצבות בלשכת הגיוס - כניסה ללוע הארי", "די לכפייה החילונית", "יעדי הגיוס = גזירת שמד" ו"לא מתייצבים בלשכת הגיוס ולא מתחיילים לצבא השמד".
הרב דוד זיכרמן הגדיר בהפגנה בירושלים את הממשלה כ"אינקווויזיציה". "אנחנו לא מפחדים", אמר, "רובים לא מבהילים אותנו. אנחנו מראים לכם שאתם לא מושלים עלינו. אתם בטלים ומבוטלים". לאחר מכן ירדו המפגינים לכביש 1 וחסמו את היציאה מירושלים.
הפגנת החרדים באשדוד, הערב
הפגנת החרדים באשדוד, הערב. צילום: אילן אסייג
בעקבות ההפגנה בבני ברק, שבה השתתפו מאות חרדים, נחסם לתנועה כביש 4 מגבעת שמואל דרומה. בהפגנה באשדוד נכחו כ-150 בני אדם. בצומת פלוגות הסמוך לקרית גת הפגינו כ-50, ושלושה מהם נעצרו.
ההפגנות הערב נערכו בהוראת מנהיג הפלג הליטאי הקנאי, הרב שמואל אוירבך, בעקבות מעצרו של בחור יעקב ישראל פז, תושב אלעד הלומד בישיבה באשדוד. שלשום עוכב פז על ידי שוטרים סמוך לעירו, ואז התברר שהוא עריק והוא נשפט לעשרה ימי מאסר בכלא 6. עד כה נשפטו תלמידי ישיבות אחדים שלא התייצבו להסדרת דחיית שירותם. אוירבך שוחח עם פז בטלפון, ואמר לו כי הוא "שליח של כלל ישראל".
-----

מחאה ב-11 מוקדים על כליאת בן ישיבה

מאות חרדים הפגינו בירושלים, בצומת קוקה קולה בבני ברק ובמספר מקומות נוספים כמחאה על מעצר בן ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס. בכביש בר אילן בירושלים כמה חרדים יידו אבנים והבעירו פחי אשפה. צעיר אחד נעצר
יאיר שרקי
מאות-בני אדם התאספו הערב (ד') ב-11 מוקדים, ביניהם ירושלים, צומת קוקה-קולה בבני-ברק, מול כלא שש, אלעד, אשדוד, פתח-תקווה, בית-שמש וצומת שילת. בכביש בר אילן בירושלים יידו כמה עשרות חרדים אבנים אל עבר אוטובוסים והבעירו פחי אשפה. המשטרה פיזרה אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ועצרה צעיר חרדי אחד.
בהתאספויות רבנים נאמו, הביעו תמיכה וחיזוקו את בחור הישיבה שנכלא לעשרה ימים כי לא התייצב בלשכת הגיוס. המפגינים נשאו שלטים כנגד גיוס בני הישבות ונגד ההתייצבות בלשכות הגיוס. כמו כן, המנון מיוחד הולחן כדי ללוות את המאבק הזה, והמילים "אשריך שנתפסת על דברי תורה" חוזרות שוב ושוב, כמו גם המודעות והשלטים המתארים את בני הישיבות שנעצרו כ"גיבורי עולם התורה". תלמידיו של אוירבך גם הקימו מוקד טלפוני מיוחד שמכווין את המפגינים בזמן אמת. בעקבות ההפגנות כביש ארבע נסגר לתנועה ממחלף אם המושבות לכיוון דרום.
בחודש שעבר נערכה הפגנה חרדית גדולה בירושלים. בגשר המיתרים בירושלים נערכו מהומות אלימות בין המוחים לכוחות המשטרה. מאות חרדים נאספו בכניסה לירושלים כשבידיהם שלטי מחאה נגד גיוס בני הישיבות. במקום התפתחו עימותים אלימים עם המשטרה ו-15 מהמפגינים נעצרו.
הפגנות דומות התקיימו במוקדים נוספים. באשדוד הציתו המוחים ניידת משטרה. שני שוטרים נפצעו שם מיידוי אבנים, ו- 12 מפגינים נעצרו. בבית שמש התקיימה הפגנה סמוך לכביש 38 וגם שם נעצרו שניים מהמפגינים. מחאות נוספות נערכו גם בצומת קוקה-קולה בבני ברק, שם נעצרו שלושה חרדים שניסו לחסום כביש, ובצומת שילת.


-----

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

 
Blogger Templates